Bij arabel begrijpen we hoe belangrijk goede after-sales is.
arabel marina: Onze ambitie? De voorkeurpartner zijn van iedere jachthaven omwille van ons sterk serviceaanbod.
Bij arabel begrijpen we hoe belangrijk goede after-sales is. Als jachthaven kan je niet alle expertise in huis hebben, dus hebben we bij arabel geïnvesteerd in een sterk services aanbod. Eerder dit jaar vervoegde Bart Fonteyn het arabel services team. Hij bracht meer dan 34 jaar aan expertise mee en is intussen een vertrouwd gezicht bij vele jachthavens die ondersteuning nodig hebben bij de implementatie van arabel marina oplossingen. We spraken met Bart over hoe arabel de jachthavens ondersteunt met een sterke after-sales dienstverlening.
Bart, kan jij je even voorstellen?
Bart: “Met alle plezier. Ik ben Bart Fonteyn. Sinds begin 2024 ben ik Field Service Engineer bij arabel marina. Voor ik het arabel team vervoegde, had ik meer dan 34 jaar ervaring in wat je zou kunnen omschrijven als de high tech omgeving van de professionele printing oplossingen onder meer bij het Japanse Canon. In deze toch wel heel complexe industrie ben ik gestart als Field Engineer om daarna verder te groeien tot Technical Support Engineer / Pre-Sales Software Application Consultant. Ik verzorgde zowel de voor- als na-verkoop diensten aan veeleisende klanten die het hoogste niveau van service verwachten. Deze passie, namelijk het werken met high tech producten en cloud oplossingen, zet ik nu verder bij arabel en dat maakt het boeiend. De wereld van jachthavens vind ik ontzettend interessant en ik kan zeggen dat ik de laatste 8 maanden écht de knepen van het vak geleerd heb. Er is nog ontzettend veel te doen gezien jachthavens in vele gevallen nog volop aan het automatiseren zijn of zich daar alvast op voorbereiden. Er ligt dus nog heel wat werk op de plank en samen met het team en onze klanten zien we nog veel ruimte tot een verdere uitbreiding van onze hardware, software en middleware oplossingen en het ondersteunen daarvan.”
Hoe gebruik je je kennis bij de arabel klanten?
Bart: “Dagelijks zie ik nieuwe opportuniteiten om klanten te helpen en ik vind het ontzettend boeiend om steeds nieuwe uitdagingen aan te gaan. Tegelijkertijd help ik om onze bedrijfsdoelstellingen te realiseren door een verdere uitbreiding van onze klantenportefeuille en ons dienstenportfolio. Mijn kennis en expertise kan ik aanwenden om de klanten tevreden te stellen en dat is waar het allemaal om draait. Als “ambassador” op het terrein kan ik sneller de klantenwensen ontdekken en er verder gevolg aan geven samen met onze sales organisatie. De opgebouwde ervaring van elk van onze teamleden en de strikte kwaliteitsprocedures garanderen snelle oplossingen bij mogelijke problemen.”
Zijn er ervaringen waar je met trots op terugblikt?
Bart: “Ik ben ontzettend fier op het feit dat ik mocht meewerken aan één van onze grote projecten nl. de jachthaven van Zeebrugge. Wat we samen met de klant en ons fantastisch arabel team hebben gerealiseerd, gaf mij de kans om veel te leren en op korte termijn te groeien in deze job. Daarnaast mocht ik tijdens dezelfde periode meewerken aan een 10-tal andere projecten die we samen met ons team succesvol hebben gerealiseerd. Ik kan met overtuiging zeggen dat dit een echte snelcursus was en dat ik ontzettend veel geleerd heb door samen te werken met de verschillende jachthavens.”
Hoe zie jij de toekomst als we kijken naar de uitdagingen voor jachthavens?
Bart: “Voor mij zijn er drie sleutelwoorden: automatisering, remote services en integratie. Automatisering is de sleutel tot succes. De mogelijkheid om via de smartphone de QR code te scannen om zo de ligplaats te reserveren en de elektriciteit, het waterverbruik e.d.m. aan te kopen/te betalen of om met een geldige QR code op de smartphone toegang tot de jachthaven of bepaalde diensten te krijgen, is een belangrijke troef die het leven van jachthavenuitbaters en gebruikers zoveel makkelijker maakt. De toegevoegde waarde van de havenmeester zit in het beheren van de klantenrelaties, het informeren van de bezoekers en ervoor zorgen dat de klanten tevreden zijn en alles vlot verloopt. Door de automatisering die we aanbieden, kan de havenmeester zich concentreren op deze kerntaken.
Een ander cruciaal punt is het Remote Monitoren/Testen. Bijvoorbeeld het van op afstand aansturen van flush kleppen, waterpunten en stopcontacten en de status van alle systemen opvolgen. Doordat we steeds een overzicht hebben van alle toestellen die de klant in gebruik heeft, kunnen we de klant maximaal ondersteunen. Bijvoorbeeld voor een eerste advies m.b.t. de controle van bv. kabelaansluitingen etc.. Het is belangrijk dat we bij gelijk welk technisch probleem een adequate oplossing aanbieden en remote werken laat toe om dat heel snel te doen.
Tot slot is de Integratie super belangrijk.De expertise en kennis die we hebben opgebouwd rond de integratie van hardware, software en middleware is een ontzettend belangrijke troef naar onze klanten toe. Onze software praat met de hardware via de middleware en dit is niet alleen belangrijk in het kader van een totale automatisering, het voorkomt ook mogelijke problemen en is ook een garantie om alles vanaf de start met elkaar te laten functioneren.”
Hoe gebruik je je kennis voor de nieuwe ontwikkelingen binnen arabel?
Bart: “Tijdens mijn vorige missies in verkooporganisaties had ik een pre- en after-sales rol met de daaraan gekoppeld hoge kwaliteitsvereisten. Bij arabel is er een belangrijk bijkomend aspect nl. dat ik de producten zie ontwikkelen/produceren en ik derhalve de opgedane kennis die ik opsteek tijdens mijn interventies kan gebruiken om onze oplossingen verder te verbeteren. Bij arabel wordt dit allemaal mogelijk gemaakt wat de klant natuurlijk ten goede komt.”
Meer informatie over arabel marina en onze diensten? Contacteer ons hier